1001030511 |
Tot Dansa |
2016-2017 |
Curs. Secundària Obligatòria |
|
|
|
10/1/2017 - 23/5/2017 (35 hores) de 18:30h a 20:30h |
|
IESA Institut del Teatre |
|
pl. Margarida Xirgu, s/n (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
1.Formació de professorat. Pràctica presencial amb el professorat inscrit, a les aules de dansa de l’Institut del teatre. 10 sessions. (20 h), de gener a maig.
2.A partir del mes de març, intervenció directa als instituts, per part dels coreògrafs-formadors del projecte, amb l’alumnat i amb el professorat inscrit per tal de treballar les coreografies.
3.Assajos amb l’alumnat i el professorat al Mercat de les Flors.
4.Representació final de la coreografia dels diferents centres educatius al Mercat de les Flors, dins d’una coreografia conjunta, i amb música amb directa, per part de l’escoles municipals de música.
|
| |
Objectius |
a)Donar eines al professorat per tal de:
-Afavorir la socialització i promoure el treball en equip, la responsabilitat i importància de tots i cada un dels individus del grup a l’hora de la consecució i valoració dels resultats conjunts.
-Promoure i afavorir la cohesió social i la integració de tots els membres del grup com a elements únics i amb una funció important dins del grup.
-Incentivar la revisió periòdica sobre les necessitats educatives i aprendre a detectar-les afavorint que sorgeixi l’esperit crític dirigit a qüestionar-se, corregir i construir de nou.
-Treballar la consciència del propi cos i del propi espai, així com la consciència del cos i de l’espai de l’ altri, com a eina relacional amb un mateix i amb els altres.
-Desvetllar els interessos artístics i cultural als centres educatius
-Afavorir l’interès per noves sortides professionals i despertar noves vocacions.
b) Promoure la dansa com una activitat educativa, integradora, socialitzadora, de cohesió social i comunicativa als centres de l’Educació Secundària.
c) Aconseguir que pas a pas, els recursos pedagògics i educatius que la dansa ofereix, siguin treballats i assumits pel centre i des del centre com una eina educativa, transversal i innovadora.
d) Donar nous recursos didàctics al professorat dels Instituts, per tal d’afavorir la seva tasca a l’aula a través de la sensibilització dels alumnes en el camp artístic.
e)Promoure la formació i fer conscient al professorat dels recursos educatius de la dansa.
|
| |
Continguts |
Adquisició de:
-Competències mínimes sobre moviment i dansa contemporània, així com sobre la composició, per tal de preparar amb els alumnes una part de la coreografia final de la Mostra.
-Recursos pedagògics i educatius que la dansa ofereix, per tal que siguin treballats i assumits per l’escola i des de l’escola com una eina educativa, de cohesió social, transversal i innovadora.
|
| |
Avaluació |
-Del professorat de secundària inscrit a la formació:
Assistència a la formació.
Aprofitament i integració dels continguts.
-De la pròpia formació:
Avaluació continua al llarg del procés.
El procés d’avaluació final comença en acabar la presentació final:
El professorat recull les opinions de l’alumnat i els passa una enquesta que recollim a l’IMEB,
-El professorat es reuneix amb les tres institucions i el coreògraf i fan una avaluació recollint els punts forts i els punts febles de la coreografia, la representació i la formació del professorat,
-Per últim, es reuneixen les tres institucions amb el coreògraf i fan una valoració d’expectatives complertes i incomplertes per tal de millorar el projecte en general.
Particularment l’IMEB fa una valoració tenint en compte totes les aportacions fetes anteriorment i s’afegeix la part de valoració educativa i el seu impacte als centres educatius i a l’aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistir al 80% de les sessions presencials i participar en les sessions a l’institut del Teatre, els assajos previs i a la representació final.
|
| |
Persones destinatàries |
El professorat de secundària i batxillerat dels instituts públics de la ciutat de Barcelona.
Es prioritza el professorat que no hagi participat en edicions anteriors i els que hi han participat en una sola edició.
Es tindran en compte els centres que impulsin la dansa com una activitat educativa, de cohesió social, integradora i de comunicació.
|
| |
E-mail |
mbassols@bcn.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
10/01/2017 |
1830 |
2030 |
Sessió 2 |
dimarts |
24/01/2017 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
07/02/2017 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
21/02/2017 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
07/03/2017 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimarts |
21/03/2017 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
18/04/2017 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimarts |
25/04/2017 |
- |
- |
Sessió 9 |
dimarts |
09/05/2017 |
- |
- |
Sessió 10 |
dimarts |
23/05/2017 |
1830 |
2030 |
|
| |